Hoger
Onderwijs
Hoger
Onderwijs
Als leidinggevende in het hoger onderwijs dien je uiteenlopende belangen. Je moet voldoen aan steeds hogere eisen van doelmatigheid en verantwoording. Daarnaast vraagt goed onderwijs om de borging van vakmanschap, reflectie en dialoog - tussen docenten, studenten en met externe belanghebbenden. Je bouwt aan een cultuur van vertrouwen en openheid, maar werkt ook aan efficiency en transparantie. Naast je reguliere werk dienen zich regelmatig vernieuwingsprocessen aan waarbij je je mensen op een zinvolle en aansprekende manier wil betrekken.
We helpen managers in het hoger onderwijs om vernieuwingen te realiseren. Doordat we geen onderdeel uitmaken van ’de lijn’ kunnen we betrokkenen optimaal stimuleren om vanuit hun eigen visie betekenis te geven aan een veranderopdracht. We combineren ervaring als projectleider, faculteitsdirecteur en toezichthouder in het onderwijs met expertise op het gebied van projectmatig werken, versterken van opdrachtgeverschap en het creëren van communities.
Het opstellen van heldere beleidsnotities en opleidingsprofielen maakt vaak deel uit van onze opdrachten.
Door haar authentieke aansturing slaagt Eva van der Molen erin het vertrouwen te winnen van professionals en hen in een sfeer van rust en ruimte samen grote stappen te laten zetten in de verbetering van de kwaliteit van het onderwijs.
Ans Buys, voorzitter Raad voor de Kwaliteitsborging peerreviews lerarenopleidingen (Vereniging Hogescholen)
Met name door de businesscase workshop is het de Universiteit van Amsterdam en de Hogeschool van Amsterdam gelukt om met een ongekende snelheid alle bestuurlijke hobbels te nemen voor het realiseren van een gezamenlijke digitale toetszaal.
Sharon Klinkenberg, voorzitter Focusgroep Digitaal Toetsen, Universiteit van Amsterdam